LEKARZE
dr hab. n. med. Tadeusz Pietra- psychiatra
lek.med. Katarzyna Krajewska – pediatra, psychiatra dzieci i młodzieży
lek.med. Grażyna Kierszniewska – psychiatra dzieci i młodzieży
lek. med. Małgorzata Szkoda-Kłos – pediatra, pulmonolog
dr n.med. Anna Zwierzchowska – rehabilitacja medyczna
lek.med. Małgorzata Piotrowicz – genetyk
PSYCHOLODZY

Magdalena Bąk – jestem psychologiem i psychoterapeutką. Ukończyłam kurs atestowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz Psychologiczne, a także wiele dodatkowych specjalistycznych szkoleń. Dzięki ugruntowanej wiedzy i wieloletniemu doświadczeniu klinicznemu pomagam w najtrudniejszych sytuacjach. Prowadzę psychoterapię indywidualną, par, rodzin i dzieci.

Małgorzata Gembka – jestem psychologiem, absowentką Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Małych Dzieci ze Złożonymi Zaburzeniami oraz Wsparcia ich Rodzin na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz oligofrenopedagogikę i kwalifikacje pedagogiczne na Wyższej Szkole Gospodarki Krajowej w Kutnie. W Ośrodku Wczesnej Interwencji pracuję jako psycholog. Prowadzę zajęcia indywidualne z dziećmi i udzielam wsparcia rodzinie. Posiadam wiedzę i kwalifikacje z zakresu wykorzystania w pracy z dzieckiem bajkoterapii, Stosowanej Analizy Zachowań, analizy rysunku, treningu umiejętności społecznych oraz diagnozy rozwoju intelektualnego dziecka.

Małgorzata Juszczak-Kapusta – psycholog, pedagog, terapeutka wczesnej interwencji, terapeutka integracji sensorycznej. Praca z dziećmi była moim marzeniem od zawsze. Nieustannie szkolę się z zakresu diagnozy, terapii i metod pracy z dziećmi (gł. z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, opóźnieniem w rozwoju psychoruchowym, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z trudnościami komunikacyjnymi, zespołami genetycznymi, jak również z zaburzeniami zachowaniami oraz sprawiającymi trudności wychowawcze). Pracuję z dziećmi i ich rodzinami zarówno indywidualnie, jak i grupowo, mam również doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnością sprzężoną. Lubię słuchać innych. W wolnych chwilach (jeśli już takie się znajdą) czytam książki, gł. kryminały.

Łukasz Michiewicz – jestem psychologiem i certyfikowanym psychoterapeutą Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (cert. nr 870). Specjalizuję się w psychoterapii dzieci i młodzieży oraz terapii rodzin i par. Od kilkunastu lat zajmuję się terapią oraz diagnozą szerokiego spektrum zaburzeń rozwojowych i psychicznych, w tym zaburzeń za spektrum autyzmu. Pracuję integrując współczesne nurty systemowe i psychodynamiczne. W czasie wolnym uwielbiam dobrą muzykę i górskie wycieczki.
LOGOPEDZI
Anna Augustyniak – z pierwszego wykształcenia jestem technikiem organizacji usług gastronomicznych z zamiłowaniem w kierunku baristyki (kawa). Z drugiego wykształcenia, już tego docelowego, jestem logopedą oraz (niedługo) oligofrenopedagogiem. Z umiejętności jakie posiadam to zdecydowanie – organizowanie rzeczy niemożliwych (na cuda trzeba troszeczkę poczekać). Szkolenia jakie odbyłam podczas studiów to: kurs języka migowego 1szego stopnia oraz szkolenie Integracji Sensorycznej I stopnia. Jestem też wychowawcą kolonijnym. Moimi zainteresowaniami są sport, amatorsko sporty wodne i siatkówka, podróże, muzyka (ale śpiewać nie umiem) i na sam koniec gotowanie, a w sumie bardziej pieczenie.
Jolanta Barut – ukończyłam studia na kierunku: pedagogika wieku dziecięcego oraz logopedia ogólna z logopedią medialną. Jestem wieloletnim nauczycielem wychowania przedszkolnego, edukującym również studentów Kolegium Nauczycielskiego w Zgierzu. Z zamiłowania logopeda i bibliotekarz. Kocham wędrówki górskie oraz muzykę jazzową.
Agata Baszak – z wykształcenia jestem logopedą. Zajmuję się diagnostyką oraz leczeniem wad wymowy. Potrafię dobrze zorganizować czas własnej pracy, prowadząc efektywną współpracę z dziećmi. Cechuje mnie punktualność, spostrzegawczość, odpowiedzialność, kreatywność, a także pozytywne nastawienie, zarówno do współpracowników, jak i małych pacjentów. Posiadam certyfikat z zakresu audiologii oraz szkolenie dotyczące zaburzeń mechanizmów posturalnych i funkcji wzrokowych.
Karolina Jakubowicz – swoją wiedzę dzielnie zdobywałam na Uniwersytecie Łódzkim podczas studiów pierwszego stopnia na kierunku logopedia z audiologią oraz obecnie w trakcie studiów drugiego stopnia na kierunku logopedia. Studia te nie wzięły się znikąd, a mianowicie z nieustającej chęci pomocy oraz uwielbienia do dzieci :-D. Dzięki uczestnictwu w Studencko-Doktoranckim Logopedycznym Kole Naukowym, którego jestem sekretarzem, mam możliwość udziału w wielu warsztatach i konferencjach naukowych oraz prowadzenia zajęć logopedyczno-logorytmicznych dla dzieci w przedszkolu i na Uczelni. Nieustająco staram się poszerzać wiedzę i zdobywać kompetencje podczas różnych szkoleń. Ostatnio zostałam terapeutą ręki. Większość uwagi skupiam na dzieciach, lecz… nie zapominam również o starszych, jestem bowiem wolontariuszem w Łódzkim Towarzystwie Alzheimerowskim.
Kamila Plewka – logopeda, pedagog, pedagog specjalny
Marzena Sobolczyk – logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta miofunkcjonalny. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Na co dzień prowadzę terapię logopedyczną z dziećmi z zaburzeniami rozwoju. W swojej pracy stawiam na uśmiech i zabawę, przemycając tym samym elementy terapii oraz na pozytywną relację z dzieckiem i rodzicem. Interesuję się tematyką AAC. Stale podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w licznych szkoleniach doskonalących i kwalifikacyjnych. Prywatnie lubię śpiew klasyczny, podróże oraz koty.

Karolina Stępniak – ukończyłam Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi z tytułem magistra Psychopedagogiki a następnie Wyższą Szkołę Pedagogiczną na kierunku Logopedia ogólna. Od 2006 roku pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym jako nauczyciel i terapeuta pedagog. Od 2010 roku pracuję jako logopeda w różnych placówkach edukacyjnych i indywidualnie prowadzę zajęcia terapeutyczne. Mam doświadczanie w pracy z dzieci przedszkolnymi oraz w wieku szkolnym ze świetlic środowiskowych. Korzystam z różnych metod pracy opartych na masażu manualnym, grach i zabawach, które uczą i rozwijają dzieci wielopoziomowo.
PEDAGODZY

Martyna Banasiak-Binięda – pedagog wspierający, oligofrenopedagog, certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej. Jestem absolwentką m.in. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Oddana swojej pracy, ciepła i pełna pasji do tego co robię. W pracy pedagoga liczy się dla mnie rozwój, tak dzieci, z którymi pracuję jak i własny, oparty na rzetelnej wiedzy i doświadczeniu. Kocham pracować w grupie i nie wyobrażam sobie nie móc pracować z drugim człowiekiem. Jestem komunikatywna, kreatywna i gotowa do przyjmowania wyzwań. Prywatnie fanka kotów i postaci Moniki z serialu „Przyjaciele”.

Justyna Bujała – jestem absolwentką Pedagogiki Wieku Dziecięcego na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyłam także studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki. Obecnie poszerzam swoje kwalifikacje studiując Logopedię medialną z logopedią ogólną na Uniwersytecie Łódzkim. W Ośrodku Wczesnej Interwencji pracuję jako pedagog, prowadzę zajęcia indywidualne oraz zajęcia grupowe. Z pracy z dziećmi i ich rodzicami czerpię mnóstwo satysfakcji i po prostu to lubię. Staram się, aby uśmiech towarzyszył mi na co dzień, ponieważ uśmiech to taka krzywa, która wszystko prostuje

Małgorzata Kowalska – oligofrenopedadgog, terapeuta Integracji Sensorycznej, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, certyfikowany specjalista terapii Neurotaktylnej, student MNRI. W pracy z dziećmi skupiam się na neurobiologicznych aspektach funkcjonowania oraz poszukiwaniu naturalnych zasobów organizmu, na których głównie opieram planowane działania terapeutyczne.
Anna Król-Bulińska – oligofrenopedagog z 14-letnim stażem pracy i niezwykle przyjaznym nastawieniem do dzieci. Ukończyłam: Uniwersytet Łódzki – Pedagogika wieku dziecięcego, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi – Oligofrenopedagogika z rewalidacją osób głęboko upośledzonych, Soyer – kurs – Treningu Umiejętności Społecznych, szkolenie z pracy z uczniem autystycznym i Zespołem Aspergera, szkolenie -inteligencja emocjonalna. Umiejętności to: doskonała komunikacja z dziećmi, prowadzenie grupy, specjalistyczna wiedza, kreatywność i pomysłowość. W pracy kieruję się mottem: „ Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, Jeśli nie wie- wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.” J. Korczak

Radosław Piotrowicz -jestem pedagogiem specjalnym- oligofrenopedagogiem, specjalistą rehabilitacji dzieci ze sprzężona niepełnosprawnością, terapeutą wczesnej interwencji, konsultantem, trenerem, wykładowcą Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Moja pierwsze doświadczenie to 25 lat temu w OWI i trwa do dziś….
Ewa Skatulska – jestem pedagogiem specjalnym (oligofrenopedagogiem), wychowawcą w internacie SOSW nr 3 w Łodzi, terapeutą zajęciowym, terapeutą ręki, terapeutą AAC i drużynową 2 ŁDH NS im. Jana Brzechwy…ufff trochę tego jest. Nadal jednak poszerzam swoją wiedzę, uczestnicząc w różnego rodzaju szkoleniach, kursach, warsztatach czy konferencjach (terapia behawioralna, elementy integracji sensorycznej, AAC, itp.), żeby jak najlepiej pomagać dzieciom i ich rodzinom. Od lat pracuję z osobami niepełnosprawnymi w różnym wieku i oprócz podróży, jest to moja największa pasja. Każde dziecko jest inne, wyjątkowe, niepowtarzalne i wymaga indywidualnego podejścia terapeutycznego, taką dewizą kieruję się w swojej codziennej pracy.

Marcin Szcześniak – pedagog ze specjalnością pedagogika wieku dziecięcego oraz pedagogika resocjalizacyjna, oligofrenopedagog , terapeuta integracji sensorycznej,absolwent Pedagogiki Uniwersytetu Łódzkiego, Wyższej Szkoły Pedagogicznej. Pracuję na co dzień z osobami o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej. Jestem wieloletnim nauczycielem młodzieży w zakresie prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych w zawodzie kucharz. Posiadam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu terapii indywidualnej dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, terapii integracji sensorycznej oraz w zakresie pracy resocjalizacyjnej z osobami dorosłymi. Pracując z dziećmi korzystam z zasobów pedagogiki zabawy, terapii integracji sensorycznej oraz terapii poznawczo-behawioralnej. Doświadczenie zawodowe zdobywałem w Domu dziecka jako wychowawca, w Ośrodku Terapeutyczno-Edukacyjnym dla osób z autyzmem jako terapeuta indywidualny, terapeuta integracji sensorycznej, masażysta, w Sądzie Rejonowym w Zgierzu jako kurator społeczny oraz w Zespole Szkół Specjalnych jako nauczyciel.
FIZJOTERAPEUCI

Marta Drewicz – fizjoterapeuta, dodatkowo ukończyłam kurs „Ruch Rozwijający wg. Weroniki Sherborne” oraz kurs” Stosowana analiza zachowania”. Pracuję z dziećmi od 11 lat. Obecnie pracuję w przedszkolu i jestem w trakcie studiów pedagogicznych. Lubię czytać, uprawiam sport – biegam, pływam. Lubię podróżować i biwakować. Angażuję się w akcje charytatywne.
Angelika Klepacz – Absolwentka Fizjoterapii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz studiów pedagogicznych na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej. Specjalizuję się w fizjoterapii niemowląt, dzieci oraz młodzieży. Prowadzę rehabilitację dzieci niepełnosprawnych oraz gimnastykę korekcyjną w żłobkach i przedszkolach. W terapii wykorzystuję elementy metody Integracji Sensorycznej, PNF, masażu tkanek miękkich oraz masażu klasycznego. Bardzo ważna jest dla mnie współpraca oraz komunikacja z moim małym pacjentem. “Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż.”
Justyna Kozłowska – absolwentka Wydziału Fizjoterapii na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Specjalizuję się w rehabilitacji dzieci i młodzieży. Posiadam doświadczenie związane z usprawnianiem dzieci z deficytami ośrodkowego układu nerwowego, opóźnieniem psychoruchowym, zespołami genetycznymi, wadami postawy (Certyfikaty i szkolenia: Terapia Neurorozwojowa NDT-Bobath oraz Terapia Neurorozwojowa NDT-Bobath Baby, PNF, Metoda McKenzi, Specyfika usprawniania dzieci z różnymi formami hipotonii posturalnej, ze szczególnym uwzględnieniem niespastycznych postaci mózgowego porażenia oraz zespołu Downa, Dzieci z hypotonią. Przydatne techniki Neda Rotar, Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z asymetrią posturalną o zróżnicowanym podłożu etiologicznym, Skoliozy diagnostyka i postępowanie fizjoterapeutyczne, Neuromobilizacja, Badanie i fizjoterapia funkcjonalna w uszkodzeniach obręczy barkowej, Ortopedyczna diagnostyka funkcjonalna i fizjoterapia – staw kolanowy, Kinesiology taping). W swojej pracy koncentruję się na globalnym, całościowym podejściu do pacjenta, aby skutecznie i trafnie zaplanować proces terapeutyczny. Priorytetem zawsze jest dla mnie dziecko, dlatego do każdego małego pacjenta podchodzę indywidualnie i z zaangażowaniem. Jestem miłośniczką snowboardu i wędrówek pieszych po górach.
REJESTRATORKA
Barbara Błaszczyk – pracuję na stanowisku rejestratorki w Ośrodku Wczesnej Interwencji. Zajmuję się bieżącymi sprawami rejestracji. Posiadam wykształcenie średnie. Moje życie zawodowe zawsze związane było z pracą na stanowisku księgowej, w służbie zdrowia. Zajmowałam się przede wszystkim rozliczaniem świadczeń, począwszy od Kas Chorych – do chwili obecnej z Narodowym Funduszem Zdrowia. Posiadam niezbędne certyfikaty firmy ASSECO Poland SA producenta oprogramowania mMedici zdobywane w siedzibie firmy w Gliwicach. Pracę swoją cenię za rodzinną atmosferę w naszym Zespole, a kontakt z dziećmi sprawia mi wielką radość. W wolnych chwilach lubię słuchać muzyki.
PRACOWNIK GOSPODARCZY
Irena Retkowska – od 2 lat jestem pracownikiem Ośrodka Wczesnej Interwencji. Zajmuję się utrzymaniem czystości w tym obiekcie. Posiadam wykształcenie średnie. W pracy zawodowej pracowałam na stanowisku księgowej. Będąc na emeryturze – cieszę się, że mogę pracować w tym ośrodku.